سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درد ماهیچه پا

1- خار پاشنه یا التهاب فاشیای پلانتار

خارپاشنه یکی از شایعترین علل درد پا و شکایات ارتوپدی است. این بیماری ناشی از التهاب، استفاده ی زیاد یا آسیب به پا است. فاشیای پلانتار یک لیگامان بلند و نازک است که درست زیر پوست کف پای شما قرار گرفته است. این لیگامان از پاشنه پا به زیر پنجه پا کشیده شده و موجب قوس کف پا میشود. بر اثر فشار بیش از حد به فاشیای پلانتار محل اتصال آن به استخوان پاشنه دچار کشیدگی و پارگی و درد میشود. این شرایط بیشتر در دونده ها دیده میشود اما ممکن است در افراد دیگر هم بوقوع بپیوندد.
افراد مبتلا به این وضعیت، درد و سفتی بیشتری در پاشنه و قوس پا احساس میکنند. درد، پس از بیدار شدن از خواب یا فعالیتها و ایستادنهای طولانی تشدید میشود.
اگر به خارپاشنه مبتلا هستید، نیاز به پوشیدن کفشهای مخصوص و راحتی دارید. حرکات کششی هم میتوانند در تسکین درد کمک کننده باشند.
2- اختلال عملکرد تاندون تیبیال خلفی (PTTD)

تاندون تیبیال خلفی یکی از مهمترین تاندون‌های پا است. این تاندون از عضله‌ای در پشت ساق پا شروع می‌شود و استخوان‌ها را به داخل مچ پا متصل می‌کند. اختلال عملکرد تاندون تیبیال خلفی زمانی بوجود می آید که این تاندون دچار آسیب و التهاب شود. آسیب به این تاندون موجب درد پا میشود.

ادامه مطلب...